Recente Tweets

Zit een ondernemer te wachten op advies?

In de media is de laatste tijd veel te lezen over de toekomst van administratie- en accountantskantoren. Steeds vaker wordt er gesproken over een advieskantoor in combinatie met de accountant van de toekomst. De toekomst zit in het adviseren. Een interessant artikel dat ik afgelopen week las op accountantweek.nl gaat in op het feit dat de omzet uit advies in de praktijk bij kantoren nauwelijks is toegenomen, namelijk slechts 1 tot 2%. In het artikel wordt tevens de vraag gesteld of de ondernemer wel zit te wachten op dit advies en of dat hij/zij daarmee wel naar zijn eigen administratie- of accountantskantoor stapt. Ook de Rabobank geeft in recente berichtgeving aan dat de toenemende digitalisering en prijsconcurrentie in de accountancybranche zorgen voor een omzet-gat dat opgevuld gaat worden met advies werkzaamheden. Hiernaast stellen zij de [...]

Tags: , , |

Vacature controller/relatiebeheerder

Wil jij doorgroeien naar de functie van controller/relatiebeheerder? Wellicht zijn wij dan op zoek naar jou! Wij zoeken een enthousiaste en daadkrachtige collega om onze regionale marktpositie verder te uit te breiden en om de komende jaren de groei verder met ons door te zetten met behoud van onze sterke punten, kwaliteit en persoonlijke betrokkenheid. WIE ZIJN WIJ? Wij zijn een administratiekantoor dat inmiddels ruim 13 jaar bestaat en van eenpitter uitgegroeid is naar een volwaardig en professioneel kantoor met 3 fulltime en 5 parttime medewerkers. Ons kantoor is vol in de groei en daarom zijn wij op zoek naar een 4e fulltime medewerker die graag verder met ons wil groeien. Ons kantoor hecht waarde aan een informele sfeer zowel onderling als in de contacten met onze klanten. De klanten staan centraal en we hebben veelvuldig contact met hen. WAAR WILLEN WIJ [...]

Tags: , |

Nieuw: Handige oplossing voor het maken van facturen

Vaak werkt u met programma’s zoals Word en Excel om uw facturen voor de klant uit te werken. Dit is echter foutgevoelig en voldoet mogelijk niet aan de factuurvereisten. Spitsfactuur Om u werk uit handen te nemen hebben wij daar sinds kort een nieuwe oplossing voor, namelijk de spitsfactuur. Met deze gratis tool van MUIS Software B.V. kunt u eenvoudig en snel digitale facturen opmaken en versturen, eventueel zelfs met een QR betaalcode, volledig voorzien van een eigen huisstijl. De spitsfactuur werkt erg handig. Door het invoeren van een bedrijfsnaam, KvK-nummer of een adres worden namelijk alle bijbehorende gegevens automatisch op de factuur ingevuld. Dit gebeurt automatisch doordat de spitsfactuur is gekoppeld aan het bedrijvenregister van de KvK en aan de landelijke postcodetabel. Als u een factuur eenmaal hebt aangemaakt, blijven de gegevens na die [...]

Tags: , , , , |

De weg naar real-time informatie

Wist u dat wij ook regelmatig op locatie bij onze klanten werken? Vandaag is Bas bij een klant in Rotterdam waar hij een nieuwe administratieve medewerker inwerkt. Samen met deze snel groeiende klant zijn we bezig om te werken naar real-time informatie. Er wordt gewerkt met boekhoudsoftware iMUIS van MUIS Software B.V.. De inkoopfacturen worden verwerkt via scan & herken en de declaraties worden ingediend via de declaratie app van iMUIS. De facturen van de webwinkel worden automatisch ingelezen en de bank kan dagelijks verwerkt worden door middel van de automatische bankkoppeling. Met de iMUIS app heeft de klant altijd inzicht in zijn cijfers. Om dit mogelijk te maken is het van belang dat er gewerkt wordt met een handboek zodat iedereen de juiste stap en verantwoording neemt in de dagelijkse verwerking. Heeft u ook [...]

Sponsorovereenkomst Stichting BEN

Vandaag, 4 juli 2017, hebben wij samen met Toine Klerks van Basketball Experience NL een sponsorovereenkomst ondertekend. In deze sponsorovereenkomst staan afspraken over, zoals het woord al zegt, (wederzijdse) sponsoring.  […]

We werken mét de klant door de processen op locatie in te richten

Twan van de Wiel Administratieve Begeleiding B.V. bestaat nu ruim 12,5 jaar en heeft in die afgelopen jaren alleen maar groei gekend. Er komen steeds meer klanten én medewerkers bij. De succesfactor: tevreden partijen en geen concurrentie. ‘We verbeteren het administratieve proces bij de klant op kantoor en geven daarnaast fiscaal advies, daarin merk ik weinig concurrentie’, zegt Twan van de Wiel. Het roer om Twan van de Wiel begon zijn gelijknamige bedrijf in Waalwijk in 2004. ‘Ik ben eigenlijk helemaal geen ondernemer van nature’, zegt Van de Wiel. ‘Maar ik was niet gelukkig met mijn baan. Ik had veel stress en alle collega’s draaiden ontzettend veel overuren, dat werd ook van ons verwacht. Ik zat soms nog om drie uur ’s nachts te werken en om acht uur ’s ochtends begon ik weer. En [...]

We zijn ondernemer van de maand juni bij Langstraat Business Connect

Elke maand zet Langstraat Business Connect een ondernemer uit de gemeenten Heusden, Waalwijk en Loon op Zand in de schijnwerpers. In juni is ons kantoor ondernemer van de maand van dit nieuwe platform voor ondernemend De Langstraat. “We zijn bijzonder in de contacten.” Lees hier het interview met Twan en Marcel waarin we ons het beste laat omschrijven met de uitdrukking: beide benen op de grond. Bij Twan van de Wiel Administratieve Begeleiding geen borstklopperij op zesdelige maatpakken.  

Tags: , , , , |

Begeleiding van een startende onderneming

Een aantal maanden geleden hebben we een jaar lang gratis vrijblijvende administratieve begeleiding onder beginnende organisaties verloot. Een van de winnaars was Nina Brands, van Brands Balance. Nina heeft sinds 2015 haar eigen bureau waar zij adviezen geeft met betrekking tot pure en onbewerkte voedingspatronen. Momenteel is ze bezig met haar #fiftyshadesofbeingfit waarin zij vijftig dagen lang tips geeft met betrekking tot een gezonde leefstijl. Onderstaand is een leuk filmpje te zien waarin Nina haarzelf voorstelt en iets vertelt over ons kantoor. Filmpje:

Kinderopvang bijeenkomst 15 maart

Woensdagmiddag 15 maart vond de kinderopvangbijeenkomst plaats in Hotel Waalwijk georganiseerd door Twan van de Wiel Administratieve Begeleiding. Een middag geheel in het teken van de laatste ontwikkelingen op het gebied van de administratie van een kinderopvang of kinderdagverblijf.  De kinderopvangbranche is een branche waarin veel ontwikkelingen plaatsvinden. Sinds 2015 is er weer sprake van een stijgend aantal kinderen in de kinderopvang, mede door de toeslagregeling in 2016 en 2017 wordt er verwacht dat deze stijging aanhoudt. […]

Lees ook onze handige tips voor het zelf doen van de belastingaangifte van 2016

Vanaf vorige week kun je jouw aangifte inkomstenbelasting 2016 online invullen met de vooraf door de Belastingdienst ingevulde gegevens. Je moet de aangifte vóór 1 mei indienen. Je hebt dus net als afgelopen jaar 1 maand extra de tijd daarvoor. Sinds afgelopen week plaatse wij op onze Facebookpagina een aantal nuttige tips plaatsen die wellicht handig zijn bij het invullen van jouw aangifte. Vorige week onze eerste tip die betrekking had op de voorbereiding op je aangifte. Om alles overzichtelijk te houden is het namelijk handig om een map aan te maken met een aantal tabbladen, waarin je dan de bepaalde gegevens achter dat tabblad opbergt. Deze week een tip waarin we een veelgestelde vraag behandelen, namelijk welke kosten nu wel en welke kosten niet aftrekbaar zijn bij de aankoop van een woning. Heb je een [...]