Recente Tweets

We werken mét de klant door de processen op locatie in te richten

Twan van de Wiel Administratieve Begeleiding B.V. bestaat nu ruim 12,5 jaar en heeft in die afgelopen jaren alleen maar groei gekend. Er komen steeds meer klanten én medewerkers bij. De succesfactor: tevreden partijen en geen concurrentie. ‘We verbeteren het administratieve proces bij de klant op kantoor en geven daarnaast fiscaal advies, daarin merk ik weinig concurrentie’, zegt Twan van de Wiel. Het roer om Twan van de Wiel begon zijn gelijknamige bedrijf in Waalwijk in 2004. ‘Ik ben eigenlijk helemaal geen ondernemer van nature’, zegt Van de Wiel. ‘Maar ik was niet gelukkig met mijn baan. Ik had veel stress en alle collega’s draaiden ontzettend veel overuren, dat werd ook van ons verwacht. Ik zat soms nog om drie uur ’s nachts te werken en om acht uur ’s ochtends begon ik weer. En [...]

We zijn ondernemer van de maand juni bij Langstraat Business Connect

Elke maand zet Langstraat Business Connect een ondernemer uit de gemeenten Heusden, Waalwijk en Loon op Zand in de schijnwerpers. In juni is ons kantoor ondernemer van de maand van dit nieuwe platform voor ondernemend De Langstraat. “We zijn bijzonder in de contacten.” Lees hier het interview met Twan en Marcel waarin we ons het beste laat omschrijven met de uitdrukking: beide benen op de grond. Bij Twan van de Wiel Administratieve Begeleiding geen borstklopperij op zesdelige maatpakken.  

Tags: , , , , |

Begeleiding van een startende onderneming

Een aantal maanden geleden hebben we een jaar lang gratis vrijblijvende administratieve begeleiding onder beginnende organisaties verloot. Een van de winnaars was Nina Brands, van Brands Balance. Nina heeft sinds 2015 haar eigen bureau waar zij adviezen geeft met betrekking tot pure en onbewerkte voedingspatronen. Momenteel is ze bezig met haar #fiftyshadesofbeingfit waarin zij vijftig dagen lang tips geeft met betrekking tot een gezonde leefstijl. Onderstaand is een leuk filmpje te zien waarin Nina haarzelf voorstelt en iets vertelt over ons kantoor. Filmpje:

Kinderopvang bijeenkomst 15 maart

Woensdagmiddag 15 maart vond de kinderopvangbijeenkomst plaats in Hotel Waalwijk georganiseerd door Twan van de Wiel Administratieve Begeleiding. Een middag geheel in het teken van de laatste ontwikkelingen op het gebied van de administratie van een kinderopvang of kinderdagverblijf.  De kinderopvangbranche is een branche waarin veel ontwikkelingen plaatsvinden. Sinds 2015 is er weer sprake van een stijgend aantal kinderen in de kinderopvang, mede door de toeslagregeling in 2016 en 2017 wordt er verwacht dat deze stijging aanhoudt. […]

Lees ook onze handige tips voor het zelf doen van de belastingaangifte van 2016

Vanaf vorige week kun je jouw aangifte inkomstenbelasting 2016 online invullen met de vooraf door de Belastingdienst ingevulde gegevens. Je moet de aangifte vóór 1 mei indienen. Je hebt dus net als afgelopen jaar 1 maand extra de tijd daarvoor. Sinds afgelopen week plaatse wij op onze Facebookpagina een aantal nuttige tips plaatsen die wellicht handig zijn bij het invullen van jouw aangifte. Vorige week onze eerste tip die betrekking had op de voorbereiding op je aangifte. Om alles overzichtelijk te houden is het namelijk handig om een map aan te maken met een aantal tabbladen, waarin je dan de bepaalde gegevens achter dat tabblad opbergt. Deze week een tip waarin we een veelgestelde vraag behandelen, namelijk welke kosten nu wel en welke kosten niet aftrekbaar zijn bij de aankoop van een woning. Heb je een [...]

Verslag social media bijeenkomst

Woensdag 25 januari 2017 werd bij Twan van de Wiel een social media bijeenkomst georganiseerd door onze marketing- en communicatiemedewerker Beau van Caem. Voor deze middag waren een aantal klanten uitgenodigd die direct aangegeven hadden interesse te hebben. Na deze bijeenkomst is er gevraagd naar de bevindingen en reacties. Ze gaven aan dat het erg leerzaam en gezellig was en dat het voor herhaling vatbaar was. Ook vonden ze het leuk om eens met andere ondernemers over dit onderwerp te praten en tips uit te wisselen. De uitleg van Beau vonden ze goed en duidelijk, ook als je er nog niet veel vanaf wist. Er werd ook gevraagd om meer van dit soort bijeenkomsten over andere onderwerpen. Dit gaan we binnenkort bekijken. Houdt onze site en onze social media daarvoor in de gaten!

Tags: , , |

De Belastingdienst stuurt een brief over uitstel handhaving Wet DBA

Onlangs werd bekend dat Zzp’ers en opdrachtgevers tot 1 januari 2018 geen boete of naheffing krijgen als zij niet werken volgens de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties. In de tussenliggende periode gaat het kabinet onderzoeken of het arbeidsrecht herijkt moet worden. In navolging daarop stuurt de Belastingdienst ex-VAR-houders in de periode van 31 januari tot 14 februari 2017 een brief over het uitstel van de handhaving van deze Wet DBA. In deze brief wordt uitgelegd wat dit uitstel betekent voor de zzp'er. Ook wordt in deze brief een antwoord gegeven op de volgende vragen: Wat betekent het uitstel voor het werken met modelovereenkomsten? Is het nog nodig om mijn eigen overeenkomst te laten beoordelen? Wat verstaat de Belastingdienst onder kwaadwillenden? Is iemand van wie een eigen overeenkomst is afgewezen kwaadwillend? Betekent uitstel van de handhaving van [...]

Administratieve begeleiding kinderopvang

Twan van de Wiel Administratieve Begeleiding B.V. is een onderneming, zoals de naam al zegt, gespecialiseerd in de bedrijfsadministratie en de bijbehorende begeleiding. De diensten die wij leveren zijn door de ervaring in de branche gespecialiseerd op de kinderopvang. Wij hebben al vele kinderopvangorganisaties geholpen bij het opzetten van hun administratie. Wij bieden onze diensten aan om kinderopvangorganisaties te helpen in hun gehele bedrijfsvoering. Startend vanuit onze huidige expertise kunnen we zoal de volgende diensten omschrijven: Deels of geheel de administratie voeren Vervanging bij ziekte of afwezigheid administratief personeel Inrichten administratie, debiteurenbeheer en betalingsverkeer Conversies ondersteunen nieuwe kindplanningsoftware of boekhoudpakket Ondersteuning administratief personeel bij vragen (op locatie of op afstand) Begrotingen en financiële managementrapportages evt. inclusief interne of externe benchmark Begeleiding met maken van keuze in software specifiek voor de kinderopvang Kennis van boekhoudpakketten MUIS, Exact online, [...]

Blog: De digitalisering van een organisatie, de kansen en de bedreigingen

Elke organisatie heeft er  mee te maken:  de al dan niet vergaande digitalisering. Een ieder onderzoekt de mogelijkheden om er optimaal gebruik van te maken, door digitalisering kun je jezelf immers onderscheiden van de concurrentie. Er wordt ook vaak gesteld dat organisaties die niet op de digitalisering zijn voorbereid, gedoemd zijn langzaam uit de markt te verdwijnen. Digitaliseren, de kansen Naast jezelf onderscheiden door digitalisering kun je ook je organisatie compacter maken. Digitalisering zorgt er in principe voor dat er een aantal werkzaamheden komen te vervallen door automatisering. Andere bekende voordelen zijn dat je meer digitale interactie hebt met je klanten en dat je door input van die interactie meer inzicht hebt in de wensen en behoeften van je klanten. Digitaal samenwerken zorgt voor betrokkenheid bij het proces, dit is gunstig voor de klant en [...]

Tags: , , , |

Eindejaarstips 2016 – 4 – tips voor werkgevers

Tips voor 2016 Benut uw mogelijkheden binnen de werkkostenregeling: beoordeel uw nog resterende vrije ruimte (1,2% van de totale fiscale loonsom). Let op: Het is niet mogelijk om de vrije ruimte die in 2016 over is, door te schuiven naar 2017. Maar als u vrije ruimte over heeft, kunt u wel uw werknemers dit jaar nog een aantal belastingvrije vergoedingen of verstrekkingen geven; maak gebruik van de doelmatigheidsmarge van € 2.400 per persoon per jaar. Tot dit bedrag beschouwt de Belastingdienst de vergoedingen/verstrekkingen in ieder geval als gebruikelijk; maak gebruik van de collectieve vrije ruimte binnen de concernregeling. Houd hierbij rekening dat de concernregeling alleen geldt voor bv’s, nv’s en stichtingen en dat een belang van minimaal 95% vereist is. Tips voor 2017 Tabel: minimumloon per maand, week en dag (bruto bedragen per 1 [...]