• tvdw Twan van de Wiel Administratie en Advieskantoor Waalwijk
Klant aan het woord:
Asessor

De augustus editie van TvdW klant aan het woord is ditmaal een bijzondere editie.

Marielle Fleuren, de eigenaresse van Asessor en mede-eigenaar van Schuldendebaas, is namelijk de allereerste klant van ons kantoor! Marielle stelt graag haar bedrijven aan jullie voor:

Asessor 

Asessor is als bedrijf een sparringpartner voor schuldhulpverleningsorganisaties. We staan schuldhulpverleningsorganisaties bij in alle aspecten die spelen bij de uitvoer van schuldhulpverlening. We geven opleidingen aan schuldhulpverleners, advies, zijn inzetbaar als interim manager of projectleider, beleidsmedewerker en we geven organisatieadvies aan de SHV-organisatie door middel van het SHV-cm-model.

Onze missie van Asessor is om factoren binnen de schuldhulpverlening te ondersteunen en om schuldhulpverlening op een professionele wijze neer te zetten; oftewel meer kwaliteit binnen de schuldhulpverlening. In dat kader zijn we ook gesprekspartner voor de brancheorganisaties NVVK (Nederlandse Vereniging voor Schuldhulpverlening en Sociaal Bankieren) en de VNG (Vereniging Nederlandse Gemeenten). Verder zitten we regelmatig aan de tafel bij het Ministerie van SZW (Sociale Zaken en Werkgelegenheid).

Daarnaast heb ik met 2 andere partners (Jacomijn Kuiper en Anna Schotanus) het platform SchuldendeBaas.

SchuldendeBaas.
SchuldendeBaas is een online communicatie- en coaching platform tussen de klant en de schuldhulpverlener. Elk onderdeel van schuldhulpverlening kan met SchuldendeBaas digitaal worden doorlopen. SHV-organisaties kunnen van SchuldendeBaas gebruikmaken. Inmiddels maken 60 gemeenten van dit platform gebruik.

  • Waar ben je momenteel mee bezig?

Op dit moment ben ik met 2 super gave projecten bezig.

Vanuit Asessor ben ik bezig om mensen met beginnende schulden eerder in beeld te krijgen oftewel vroegsignalering van schulden.

Vroeg-signalering van schulden wordt steeds vaker gezien als een goede oplossing om problematische schulden bij mensen te voorkomen. Op het moment dat schulden vroegtijdig opgespoord worden, zijn er meer mogelijkheden om hulp te bieden. Hiermee wordt voorkomen dat achterstanden verder oplopen en zich ontwikkelen tot een problematische schuldsituatie. Steeds meer schuldhulpverlenende organisaties proberen vroeg-signalering in hun organisatie aan te bieden.

Het gaat hier om vroegsignalering binnen de schuldhulpverlening. Met als doel het in een zo vroeg mogelijk stadium in beeld brengen van mensen met financiële problemen om vroegtijdige hulpverlening mogelijk te maken door gebruik te maken van daadwerkelijke signalen en outreachende hulpverlening.

Samen met de PLANgroep; gemeente Amsterdam, Nijmegen en Bureau EV hebben we voor 2 jaar subsidie gegevens met als doel de vroeg-signalering van schulden verder te ontwikkelen en gemeente te informeren en informatie te delen over vroeg-signalering.

Vanuit SchuldendeBaas gaan we een landelijke hulplijn voor schuldhulpverlening opzetten: 115, schulden te lijf. Burgers in Nederland weten namelijk niet waar ze voor schuldhulpverlening terecht kunnen en door het taboe op dit onderwerp durft men de informatie niet op te vragen. We hebben met diverse andere partijen subsidie van het Ministerie van SZW gekregen om een Stichting 115 op te zetten en de keten van schuldhulpverlening te ontsluiten.

  • Hoe ben je bij TvdW terecht gekomen?

Vanaf de start ben ik bij Twan aangeschoven. Ik kende hem vanuit zijn vorige werk en toen hij voor zichzelf begon was de overstap snel geregeld. Leuk om te melden dat Asessor de eerste officiële klant van Twan is, ik heb namelijk het klantnummer 10 001, super leuk!

  • Hoe zou jij TvdW beschrijven?

Een zeer betrokken bedrijf met top medewerkers die met kennis van zaken je altijd goed, snel en vriendelijk te woord staan. Ook super leuk om te zien hoe TvdW de afgelopen jaren is gegroeid en mooi om te zien hoe het team het afgelopen jaar is omgegaan met de tegenslagen van Twan. Echt een top team.

  • Waarin ondersteunt TvdW jou?

In eerste instantie verzorgen zij de loon administratie en maken ze de jaarrekeningen. Ik klop zelf nog steeds alle gegevens in. Dit vind ik veel te leuk om zelf te doen en dan hou ik overzicht op mijn eigen financiën.  Als ik iets niet weet dan staan ze voor je klaar en als ik bel met een vraag wordt deze eigenlijk altijd gelijk opgepakt. Daarbij kijken en denken ze altijd kritisch mee en zijn ze soms ook mijn geweten op financieel gebied.

  • Wat zijn je toekomst plannen en hoe denk je dat wij jou daarbij kunnen helpen?

Lekker doorgaan op de ingeslagen weg!

 

 

 

 

Terug naar overzicht
Cookies
Wij maken gebruik van cookies zoals omschreven in ons Privacy document. Klik op onderstaande button als u hiermee akkoord gaat. Of klik hier om deze melding te verbergen
Akkoord